• registrul s-a mutat în mare grabă, la sfîrșitul săptămînii trecute, în urma unui ordin al conducerii centrale de la București • Registrul deține acum doar baza de date constituită de la 11 octombrie, de cînd activitatea a fost naționalizată, restul rămînînd la Camera de Comerț
De la sfîrșitul săptămînii trecute, Oficiul Registrului Comerțului (ORC) Bacău s-a mutat cu cățel, cu purcel la o nouă adresă, pe strada Vasile Alecsandri 63, în fostul sediu al cotidianului Deșteptarea. Conducerea Oficiului a pus capăt în acest fel colaborării cu Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA), în spațiul căreia a funcționat de la înființare și pînă vinerea trecută. Separarea celor două instituții a început pe 11 octombrie 2002, cînd activitatea de înregistrare a comercianților a fost trecută de pe lîngă camerele de comerț în subordinea Ministerului Justiției. Pînă săptămîna trecută, ORC a funcționat în imobilul Camerei, iar decizia mutării a fost luată intempestiv în urmă trei săptămîni. Motivația oficială a deciziei de mutare este că vechiul sediu nu corespundea cerințelor activității specifice Registrului.
Transbordarea efectivă s-a produs în weekendul trecut, fără un anunț prealabil și fără ca întreprinzătorii să fie înștiințați de noua locație. De altfel, nici pînă ieri nu a apărut măcar în presă un anunț oficial privind noul loc unde investitorii se pot adresa. „Sîmbătă noaptea ne-a venit baza de calcul și mobilierul și am primit ordin de la București să ne mutăm imediat, de aceea n-am avut timp să facem publică noua adresă”, a explicat Gheorghiță Patrichi, directorul ORC Bacău. Oficialul spune că în prima zi, luni, întreprinzătorii au reușit să afle adresa cea nouă, iar fluxul de lucru cu publicul a fost aproape de cel dintr-o zi de lucru din imobilul Camerei de Comerț. Toată dotarea de la sediul de pe strada Vasile Alecsandri este nou-nouță, iar despre dispunerea acesteia directorul Patrichi spune că „noi am încercat să facem funcțional spațiul”. Ieri dimineață, spațiul părea într-adevăr funcțional, dar încăperea de lucru cu publicul arăta dezolant, cam ca o secție de votare, cu birouri foarte mici, total diferit de aranjamentul ergonomic de la vechea locație. Deocamdată, instituția nu are afișată la intrare denumirea, dar asta este o situație temporară cauzată de mutarea peste noapte, fără pregătire prealabilă. ORC s-a mutat și cu baza de date, dar, spune Patrichi, „numai cu cea constituită după 11 octombrie, conform Ordonanței 129/2002”. Este vorba despre actul normativ emis de Guvern, prin care activitatea de înregistrare și autorizare a comercianților a fost naționalizată. Chiar și așa, cu arhiva ciuntită, activitatea cu publicul decurge normal. „Avem o colaborare foarte bună cu Camera de Comerț (care deține restul bazei de date – n.n.) în ceea ce privește arhiva, iar dosarele pe care le avem în lucru le putem verifica la Cameră pe baza datelor anterioare”, precizează directorul Patrichi. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns