• conducerea societății Transport Public spune că va da în judecată firmele ale căror autobuze circulă pe traseul 17 și care opresc în stațiile din oraș
Firmele particulare de transport în comun care vor continua să circule pe traseul 17 riscă să aibă parte de un război total, în condițiile în care, de astăzi, acestea „merg” ilegal. Cel puțin așa susține directorul societății Transport Public, Neculai Șutu. „Autobuzele particulare de pe traseul 17 circulă, practic, ilegal. Vom vedea ce vom face, dar, foarte probabil, vom da în judecată firmele ale căror autobuze vor opri în stațiile din oraș. Dacă vor să facă traseul Bacău – Nicolae Bălcescu, o pot face fără probleme, dar trebuie să plece din Autogară și să nu oprească în stațiile din oraș. Nu avem nimic cu nimeni, dar ne interesează calitatea transportului în comun din municipiul Bacău. Stau și mă întreb în ce investesc firmele particulare. În autobuze vechi de 15 – 16 ani, care pot exploda oriunde? Nu știu dacă a opri autobuzul în mijlocul drumului pentru a-ți repara cutia de viteze pe marginea trotuarului înseamnă transport civilizat”, ne-a declarat directorul Neculai Șutu. Acesta a respins categoric ideea potrivit căreia dispariția autobuzelor particulare ar face ca numărul călătorilor să depășească capacitatea de transport a autobuzelor. „Nu se pune problema să nu putem face față traficului. În momentul de față avem 60 de autobuze, din care 20 sînt «Mercedesuri» și zece microbuze și, din vară, vor mai veni zece autobuze noi. Fiecare autobuz poate transporta cîte 104 pasageri”, a mai spus directorul de la Transport Public.
Neculai Șutu a confirmat faptul că, de astăzi, a cedat traseul 14 (Gară – Autogară – Milcov – Nicolae Bălcescu) firmelor de transport în comun private, care formează grupul condus de Cătălin Petrea, președintele Asociației Transportatorilor Publici Privați (ATPP). Potrivit contractului de comodat încheiat între cele două părți, frecvența autobuzelor trebuie să fie de cel mult opt minute, în timp ce prețul unui bilet va fi de 8.000 de lei. Amintim că, de cealaltă parte, grupul de societăți din care fac parte „Lia Trans”, „Oportun”, „Fabimar” sau „Anges Trans” au dat în judecată Consiliul Local și, potrivit spuselor lui Vasile Luncanu, patronul de la „Lia Trans”, vor continua să circule pe traseul 17. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns