Scoala de Studii Comerciale (SSC) din Bacau implineste, in curind, zece ani. Ea este, de fapt, succesoarea de drept a Scolii Elementare si de Comert, infiintata acum 89 de ani, care din 1925 a devenit Scoala Comerciala Superioara, iar in 1948 a fost divizata in Scoala tehnica mixta de administratie economica si Scoala profesionala comerciala mixta. Regimul comunist a desfiintat scolile comerciale in 1955, dar reinfiintarea camerelor de comert, in 1990, a creat conditiile pentru reluarea cursurilor acestor scoli, adaptate vremurilor noi
Scoala de Studii Comerciale din Bacau este fundatie a Camerei de Comert si Industrie si unul dintre cei mai importanti furnizori de formare profesionala autorizati din judet. „Anul 2009, desi profund afectat de criza economico-financiara mondiala – spune directorul general al scolii, Petronela Dudu -, a indreptat si reorientat atentia intreprinzatorilor catre capitalul uman, resursele financiare fiind
prudent utilizate. Angajatii, singurul capital care poate fi dezvoltat prin minime investitii, au fost in atentia managerilor de firma ca fiind un mijloc rapid de a depasi turbulentele din scena economica. Astfel, mare parte dintre intreprinzatori au vazut costurile cu formarea profesionala a adultilor ca pe o investitie in dezvoltarea si eficientizarea activitatii, dar si o metoda de a obtine imediat rezultate”. Scoala a intuit interesul angajatorilor. Au fost, astfel, organizate cursuri de calificare in domeniul constructiilor (acestea fiind printre cele mai cautate – curs de calificare pentru asfaltatori, masinisti pentru utilaje de cale si terasamente, stivuitoristi, montatori de elemente, sudori), dar si cursuri de calificare in domeniul alimentatiei publice (ospatar, bucatar, brutar, cofetar-patiser), cursuri in turism (receptioner, camerista, agent de turism), cursuri de calificare in domeniul serviciilor (frizer-coafor, manichiurist, pedichiurist) sau curs de agent imobiliar.
Perfectionarea profersionala – la mare cautare
Cursurile de perfectionare sint inca la mare cautare, deoarece permit acumularea de notiuni tehnice in cel mai scurt timp (3 – 7 zile), la costuri rezonabile, iar absolventii au posibilitatea implementarii imediate a competentelor insusite. Cursurile de manager de proiect, inspector de protectia mediului, expert in accesare de fonduri structurale, expert in achizitii publice, manager de calitate, auditor intern, coordonator SSM, specialist SSM, formator si altele au fost frecventate, anul trecut, in proportie de 75%, de angajatii societatilor comerciale din sectorul productiv si sectorul servicii, 25% dintre participanti fiind persoane fizice care doreau imbogatirea CV-ului personal in vederea obtinerii unui loc de munca mai bun. „Si cursurile de initiere au intrat in atentia persoanelor fizice aflate in cautarea unui nou job mai bine remunerat si cu posibilitati de avansare – a precizat Petronela Dudu. Cursurile de comunicare in limba engleza, de contabilitate, de operator PC, de inspector resurse umane sint doar o parte din programele de instruire care au inregistrat un numar mare de participanti in 2009”.
Taxe la nivel 2008, investitii la zi
Scoala de Studii Comerciale a investit, anul trecut, in calitatea materialelor didactice, in pregatirea lectorilor si profesorilor si in perfectionarea angajatilor proprii. Sali de clasa dotate corespunzator procesului de instruire (cu laptop-uri, videoproiectoare, flipchart-uri), materiale de curs armonios construite, lectori profesionisti in domeniul lor si personalul competent sint doar citeva dintre
preocuparile scolii in directia cresterii calitatii procesului educativ. Desi investitia in asigurarea calitatii a presupus eforturi financiare majore, ea a fost recuperata din numarul mare de cursuri si nu din majorarea taxelor de participare la cursuri, care au ramas la nivelul anului 2008.
Ce aduce anul nou
Pentru acest an, scoala intentioneaza o diversificare a ofertei cursurilor de
perfectionare si calificare, cu accent pe ocupatii si meserii solicitate pe piata
muncii. „Dupa semnarea contractului de finantare cu Autoritatea de
Management POS DRU, pentru un proiect strategic in domeniul formarii profesionale – a mai spus directorul scolii -, vor fi organizate, gratuit, o serie de cursuri pentru auditori interni, manageri de mediu, inspectori de resurse umane si specialisti SSM”. Pentru luna ianuarie, in programul de cursuri au fost incluse cele pentru coordonator in domeniul securitatii si sanatatii in munca, inspector de protectia mediului, formator, manager de proiect, expert in achizitii publice, operator PC, asfaltator, sudor, frizer-coafor si inspector de resurse umane.
Lasă un răspuns