Lipsa autostrăzilor care să lege Moldova de Ardeal, dar și de Capitala României, este un impediment major în atragerea de investitori în zonă. Oamenii de afaceri trag un semnal de alarmă referitor la problema șomajului din Nord-Estul României.
Infrastructura este unul dintre principalele criterii la care se uită investitorii din logistică atunci când vor să aleagă o nouă destinaţie pentru extindere, iar din acest motiv regiunea Moldovei are de suferit, a spus Ian Worboys, CEO al P3 Logistic Parks, companie care deţine cel mai mare parc logistic din România, citat de Ziarul Financiar.
„Vrem să cumpărăm terenuri pentru construcţia unor depozite în zona de vest a ţării, ne uităm spre Timişoara, Arad sau Cluj. În Moldova este dificil să vină noi investiţii, pentru că nu sunt autostrăzi, în ciuda faptului că au fost bani de la Uniunea Europeană pentru construirea lor. Am fost recent la Piatra-Neamţ şi am făcut foarte mult pe drum. Noi, ca investitori, ne-am dori să beneficiem de forţa de muncă disponibilă de acolo, pentru că ştiu că şomajul este încă ridicat în zonă”, a mai spus Ian Worboys.
Autostradă obligatorie pentru Regiunea de Nord-Est
Senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a reacționat și a confirmat afirmațiile omului de afaceri, printr-o postare pe Facebook, intitulată „Autostrada Moldova-Transilvania, obligatorie pentru viitorul regiunii de Nord-Est”. Benea a criticat atitudinea unor politicieni care au susținut autostrada Iași-Târgu-Mureș, deoarece este este mult prea scumpă.
„Sper ca actualul guvern să găsească varianta de autostradă cea mai fezabilă, finanțabilă care să conecteze Moldova cu Transilvania. Populismul și patriotismul local exagerat al unor politicieni a dăunat suficient Moldovei. Continui să cred că tronsonul Tg. Neamț-Tg. Mureș este dificil de executat și presupune costuri ridicate. Varianta Iași-Pașcani-Tg Neamț-Bacău-Onești-Brașov este cea mai realistă propunere din toate punctele de vedere (costuri, relief, avize de mediu, conexiune la culoarele de transport IV și IX)”, a notat senatorul social-democrat.
De asemenea, „parlamentarii PSD Bacău vor avea o poziție comună susținând proiectul de autostradă care are șansele cele mai mari de finanțare și nu variantele pitorești, scumpe, ce stau de un deceniu pe planșete”, a mai precizat liderul PSD Bacău.
Ce spune Masterplanul
Pe lista de investiţii stabilită în 2015 de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Comisia Europeană, autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ se află pe poziţia a cincea. Pentru realizarea celor 135 km ai autostrăzii a fost estimat un cost de 1,13 miliarde euro. După ce inițial s-a aflat pe primul loc, proiectul autostrăzii Bacău – Braşov a ajuns pe locul al zecelea, în ordinea priorităților.
MITICISTAN S.R.L. a zis
– Moldova nu va avea drumuri decat daca se separa de Rromania , Bucuresti-miticistan .
Numai singuri se poate rezolva problema . Altfel va ramane o zona de slugi , votanti prost platiti , someri … Niciodata nu va cunoaste adevarata dezvoltare , bunastare . Sa ne amintim de Stefan , Eminescu ,Creanga … Nu de lcheii din bucuresti si tradatorii cu 2.fete din ardeal …
Hai hui a zis
Si cu centura Bacaului cum ramane domnu Benea?!?!?!
Jean a zis
Ieseam mai ieftin daca construiam autostrazi noi, in cei 27 de ani s-au bagat in drumuri aproximativ 20 miliarde de euro, in 90% din cazuri in carpeli care dispareau la prima ploaie, puteam din banii astia sa facem autostrazi cu 5 benzi pe sens. In schimb noi am avut regi ai asfaltului fara asfalt, politicieni care s-au bagat pana la gat in banii pentru drumuri, dezapeziri la costuri de 5-10 ori mai mari ca in Norvegia unde zapada este prezenta mai mult de jumatate de an, mii de studii de fezabilitate pe zeci de milioane de euro la care s-a schimbat doar data pe coperta, parchete si procurori care isi pun mainile la ochi, nici cu DNA nu s-a schimbat nimic, aproape nici un dosar cu privire la jaful din infrastructura. Declaratiile politicienilor sunt la fel de valoroase ca si o hartie igienica folosita, ca dovada – ei s-au ocupat de lefurile bugetarilor care se lupta zilnic cu somnul prin birouri, nicidecum de problemele acute ale tarii ca lipsa infrastructurii, jaful multinationalelor, sanatatea si educatia, declaratiile pe FB sunt egale cu zero, Benea mai bine facea ceva util pentru Bacau cat a pierdut timpul pe FB, ce oras era Bacaul in urma cu 10 ani si ce catun a ajuns sub supravegherea lui stavarache si a lui benea, nici macar groapa aia de gunoi nu au fost in stare sa o termine.
Flaviu Amarandei a zis
Autostrada Iasi Tg Mures este cu mult mai probabila si ar ajuta ca toti parlamentarii din Moldova sa se uneasca in acest proiect. Varianta pe Bacau e doar un PowerPoint.