• apropierea iernii scade, în medie, cu aproximativ 100 de pasageri pe lună traficul aerian din Bacău • costurile foarte mari pentru o călătorie cu avionul își spun, în continuare, cuvîntul
O călătorie cu avionul este, oricum am privi lucrurile, un lux pentru cei mai mulți români. Motivul: costurile foarte ridicate, pentru buzunarul omului de rînd, ale unei călătorii de acest fel. „Cu banii dați de o persoană pe un bilet de avion Bacău – București ar putea merge cu mașina, pe aceeași distanță, dar dus întors, cinci persoane și cred că le-ar rămîne și bani de o friptură”, explică, pe cît de plastic, pe atît de clar, Cristian Stanciu, directorul Aeroportului Bacău. În aceste condiții, numărul pasagerilor care pleacă sau vin dintr-o călătorie pe Aeroportul Bacău nu depășește, în medie, 1.400 de persoane pe lună. Grosul acestora este dat, potrivit directorului Stanciu, de băcăuanii care lucrează în străinătate.
De altfel, maximum de trafic s-a înregistrat în lunile iulie și august, cînd „italienii” vin în concediu. Totuși, numărul călătorilor nu a depășit nici atunci 1.500 – 1.600 de persoane pe lună. La polul opus se află lunile octombrie, noiembrie și prima decadă a lunii decembrie, cînd afluența de pasageri a scăzut pînă la aproximativ 1.100 de pasageri pe lună. Cu toate acestea, directorul Stanciu spune că traficul aerian a crescut în ultimul timp, fie și numai pentru faptul că „lumea a început să înțeleagă avantajele unei călătorii cu cîteva ore mai scurtă”. Directorul Aeroportului din Bacău mai spune că, dincolo de prețul biletelor, e foarte important și modul în care fiecare companie știe să-și atragă clienții. „De exemplu, spre sfîrșitul anului 1994, cînd Tarom-ul încă mai efectua curse interne, s-a întîlmplat ca unele curse să fie anulate, pentru că nu erau 30 de călători, ci doar 29. Ori, în cazul companiilor particulare, acest lucru nu s-a întîmplat. Carpat Air-ul a făcut o cursă spre Italia și cu un singur călător”, a completat directorul Cristian Stanciu. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns