Viitoarea generație Mercedes SLK va fi lansată la Salonul Auto de la Geneva, din martie, iar pe piață va fi prezent, probabil, înainte de sosirea verii. Din 1996, de cînd a fost lansată actuala generație, Mercedes SLK s-a vîndut în mai mult de 308.000 de unități, devenind lider al segmentului. Cu această carte de vizită în buzunar, noul model vine cu un design dinamic, inspirat mai ales la partea frontală de bolizii din Formula 1, element pe care Mercedes îl impune astfel în rîndul modelelor sale sport. Capota lungă, portierele imense, în combinație cu posteriorul scurt și puternic sînt caracteristicile indiscutabile ale unui roadster rasat. Datorită formei musculoase a caroseriei, aproape că nu se observă creșterea în dimensiuni a noului model. Ampatamentul a fost mărit cu 30 mm, iar la lungimea mașinii s-au adăugat 72 mm. Spațiul interior este astfel mai generos, lucru generat și de lățimea caroseriei, crescută cu 65 mm. Designul exterior nu numai că este răpitor, dar și eficient din punct de vedere aerodinamic, SLK II avînd un Cx de 0.32, cel mai bun din clasă. În varianta coupe, portbagajul este chiar spațios, cu un volum util de 300 litri. După decapotare, care durează 22 de secunde, valoarea ajunge la 208 litri, cu 63 de litri mai mult decît predecesorul. Și cum plăcerea de a conduce acest automobil este evidentă, specialiștii de la DaimlerChrysler propun o dotare opționala în premieră mondială. AIRSCARF este un sistem de Încălzire și ventilație plasat în tetiere, care emite un flux de aer orientat la nivelul umerilor, gîtului și capului. Acesta operează în trei moduri, fiind echipat cu o unitate electronică de control, ce ia în calcul viteza autoturismului și temperatura exterioară. Astfel, fanii roadster pot conduce sub cerul liber și în anotimpul rece, fără teama unei răceli. În plus, pentru clienții mai pretențioși mai sînt disponibile încă două sisteme inovatoare: THERMATIC și THERMOTRONIC, ultimul avînd în dotare senzori solari și de poluare. Și la capitolul siguranță, noul SLK este mai bun, fiind echipat cu airbag-uri frontale bi-stagiale și laterale toracice.
La capitolul motorizări, Mercedes oferă un adevărat regal. Propulsorul de la baza gamei este cel de 2 litri, supraalimentat cu compresor mecanic, ce dezvoltă 163 CP. Datorită sistemului TWINPULSE, care include intercooler și distribuție variabilă, motorul consumă cu 8% mai puțin carburant decît vechiul propulsor. SLK 350 are șase cilindri în linie și dezvoltă 272 CP, respectiv un cuplu maxim de 350 Nm, disponibil între 2400 și 5000 rpm. Este prima data cînd Mercedes produce un V6 cu distribuție variabilă pentru admisie și evacuare, plus sistem de admisie cu geometrie variabila. Echipat cu transmisia manuală cu șase trepte, oferită standard, SLK 350 accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde, iar cu transmisia automată cu șapte trepte 7G-Tronic în 5,5 secunde. Topul este dominat evident de SLK 55 AMG, echipat cu un V8 – unic în segment – de 360 CP și 510 Nm, care atinge prima „sută” în 4,9 secunde. Acesta este echipat standard cu transmisia 7G-Tronic. Noul Mercedes SLK va avea de înfruntat BMW Z4, dar și noile generații Porsche Boxster și Audi TT, programate pentru lansare în 2005, respectiv 2006.
Lasă un răspuns