Aeroportul „George Enescu” din Bacău a găsit o soluție mai puțin obișnuită pentru a atrage operatorii de zbor în județ și a deschide noi rute. Astfel, conducerea a propus acordarea de bani, sub forma unui ajutor de minimis, pentru companiile aeriene care vor veni în Bacău și vor deschide rute către destinații din Europa.
Propunerea urmează să fie votată în Consiliul Județean, instituția sub tutela căreia se află aeroportul din Bacău. Schema de ajutor de minimis pentru companiile aeriene prevede un buget maxim de 600.000 euro, prin care se estimează ca vor fi selectați 3 beneficiari (maxim 200.000 euro per beneficiar), iar aceasta se va întinde pe o perioadă de maxim 2 ani.
Acest sprijin are in vedere co-interesarea companiilor aeriene in vederea restabilirii conectivitatii aeroportului si a regiunii cu pietele traditionale cat si cu destinatii noi, pana la stabilizarea factorului de incarcare al aeronavelor la un nivel minim de profitabilitate pentru operatorul aerian.
Obiectivul este ca, la finalizarea schemei de ajutor de minimis, sau epuizarea fondurilor, companiile aeriene sa pastreze, in continuare operarea rutelor, deoarece acestea vor fi ajuns la maturitate, iar fłuxul de pasageri va fi suficient pentru ca rutele sa fie viabile din punct de vedere economic.
Se propune atragerea unui numar maxim de 3 companii aeriene, cu un buget de maxim 200.000 euro per companie aeriena (600.000 euro in total), iar principalele rute avute in vedere sunt cele a caror deservire a fost intrerupta incepand cu septembrie 2022.
explică conducerea Aeroportului Bacău
Aeroportul pune și o serie de condiții operatorilor interesați să ia cei 200.000 de euro, cum ar fi să nu deschidă rute identice de pe aeroporturi aflate la o distanță mai mică de 150 km de Bacău, minimum 6 luni după încheierea contractului.
De asemenea, pentru Aeroportul Bacău reprezintă o prioritate redeschiderea rutelor închise în septembrie 2022, când Blue Air a intrat în faliment. Printre acestea se numără zborurile către Bruxelles, Bergamo, Catania, Roma, Londra, Dublin sau Liverpool. De altfel, în punctajul pus la punct de Aeroport pentru operatorii ce speră că se vor înscrie pentru obținerea ajutorului financiar, redeschiderea unor rute are valoare mai mare decât deschiderea unor rute noi.
Proiectul va fi dezbătut de consilierii județeni și supus votului în următoarea ședință, de vineri, 29 septembrie.
Chirila Tina a zis
Sper sa se găsească o rezolvare cât mai repede! Eu locuiesc lângă aeroport în Bacau și trebuie sa merg la Iași la miezul nopții ptr un zbor la Liverpool în condițiile în care înainte de pandemie exista zbor pe aceasta ruta din Bacău!
gica contra a zis
Va rog ajutati-o pe Tina! Trebuie sa aiba avionul la scara blocului ca sa poata pleca la munca!
Unul a zis
Ha,ha,ha,măi gica CONTRA !
Radu a zis
Ar trebui sa fie ilegal acest tip de ajutor. Noi oferim 200 de mii, Iasiul va oferi 300 de mii, Suceava poate 400 de mii, si in scurt timp vom avea un fel de licitatie in care singurii castigatori sunt operatorii aerieni (firme straine). Platim mai multe taxe ca sa avem de unde subventiona activitatea WizzAir…
veteranul a zis
fii convins ca nu fac astia ceva ilegal si asta in mod declarativ. Probabil e o practica curenta si 200000 de euro pentru o firma de calibru Wizzair sau oricare alta, nu reprezinta mare lucru. Macar de-ar fi de folos.
Ion Popescu a zis
Nu v-a placut cu Blu Air. Acum cumparati ceasuri desteptatoare pebtru a pleca in inima noptii catre alte aeroporturi
Speranța Pribeagu a zis
În sfârșit o măsură înțeleaptă. Să sperăm că va fi aplicată cum trebuie.
Xxx777 a zis
Daca tot este primaria asa darnica si da bani din banii nostri, nu ar trebui sa fim actionari? Apoi mai cheltuim si pe bilet. De ce nu o cauta dna ul pe fosta directoare care a distrus aeroportul si a avut salarii lunare de mii de euro pentru nimic. Sa dea aia banii inapoi pentru aceste companii.
Crina a zis
Ce treaba are primăria? Citește cu atenție.
veteranul a zis
primaria nu este proprietara aeroportului. Primaria cu haznalele
Gigi Bacauanul a zis
Din păcate, cultura generala a multor concetățeni tinde spre zero – deși au drept de vot, nu știu ce e ala Consiliu Județean, Consiliu Local, Primar, Președinte Consiliu Județean etc. Sa nu mai vorbim despre cunoștințe referitoare la bugete, limite de competenta ale fiecărei „entități”…
sandu a zis
exact. si te mai miri ca a ajuns primar cine a ajuns…cu de astia a ajuns.
Bla a zis
Își taie singur caraca aeroportul prin aceasta măsura ‘isteață’
gica contra a zis
Consiliul Judetean ar trebui sa nu se implice in piata privata de orice fel (servicii, constructii, medicala etc), aeroportul ar trebui sa fie privatizat (sau parteneriat public-privat) ca sa produca bani pentru bugetul local, nu ca sa consume banii contribuabililor!
Daca vor sa ofere ceva beneficii ca sa atraga companiile aeriene, pot sa reduca taxele aeroportuare, facilitati la parcarea avioanelor, servicii de mentenanta, reclama in media pentru atragerea pasagerilor etc.
Si, repet, asta ar trebui facut de catre managementul PRIVAT al aeroportului, nu de catre niste hartzogari sau politicieni fara nici o experienta din Consiliul Judetean. Parerea mea.
Unul a zis
Corect!
Altul a zis
Corect!
controbuabil local a zis
dacă asta însemană să fi manager cu experiență și astea sunt metodele de lucru mai bine îl închid de tot pe partea civilă…oricum doar un semn se mai așteaptă pentru relocarea militară mai la nord-est.
politica și politicienii locali au subordonat orasul si judetul altor interese din zona si este cauza principală a colapsului economic si social bacăuan iar revenirea la un trend crescator inseamna mai mult decat pomeni din bani publici in aceste vremuri .
trebuie luat si crescut de la zero orasul cu proiecte de anvergura sociala/economica/sportiva/culturala/turistica/educationlala care sa il reaseze pe harta țarii și a zonei.
trebuie sa faci si alti cetatenii sa vina la tine,sa cheltuie bani,sa consume,sa munceasca ,chiar sa traiasca aici si asta pe langa băstinasi…si asta se face cu timp ,rabdare sau deloc.
altfel tot halta aeriana a unui oras prafuit la propriu si la figurat va fi aeroportul vietii noastre.
Mihai S a zis
Totul foarte corect si logic.
Maestre, nici eu nu as fi spus-o mai bine.
E o problema insa, ce ne facem cu bastinasii ca nu vor schimbare si progres? Si sunt multi. Si sunt ne-educati, idioti si marlani.
Vainer a zis
Foarte putin! Cu banii astia, abia daca vine un deltaplan sa se invarta ceva timp deasupra bacaului….. ha ha ha.
Bacau, oras ESUAT!!
Branzoioi a zis
Cu Transilvania nu se poate, papagalilor ?
cezar a zis
daca ne uitam un pic ce s a intamplat i ultima perioada si anume companiile aeriene si au stabilit cursele pe principalele aeroporturi din Romania si as numi aici Bucuresti,Cluj,Iasi si Timisoara care pot genera un trafic sustenabil pe toata perioada unui an calendaristic ,cred ca acest lucru s a produs strict din motive economice …acu revenind la situatia Bacaului el se afla intr o arie geografica cu Iasul care a luat cam tot in acest an, traficul pe aeroportul Iasi v a sari de 2 mil de pasageri….deci practic aceasta initiativa suna cam asa v a dam cate 200 000 de euro sa va mutati pe Bacau cu zborurile…….sincer l nu cred ca este fezabil: 200 000 de euro pentru Wizz Air sunt bani de buzunar sa nu mai zic ca Iasul va reactiona si ar putea sa acorde sume chiar mai mari …..unde ajungem ????? e disperare mare la Bacau zau asa….au mai incercat cei de la Oradea sa si faca flota proprie ..alta idee de rasul lumiii……
Mircea Craciun a zis
Lucrez în Danemarca și doar o dată am sterizat la Bacău. Interese meschine au făcit ca totul să se mute la Iași.
Gica pentru a zis
Eu zic sa apelati la A13, ca tot va vaicariti ca trebuie sa veniti la Iasi. Mergi ba in Danemarca pe A13, care e problema ? Asa e, Iasiul are aeroport, noil terminal e aproape gata, iar de dat 2-3 sute de mii de euro nu are de ce. A, are de unde: din parcari. Capisci ?