Situatia actuala de la Aeroportul International „George Enescu” Bacau, precum si stadiul realizarii investitiei de catre concesionar au fost prezentate la ultima sedinta a Consiliului Judetean (CJ) Bacau. Raportul a fost prezentat de catre Oana Chelaru, directorul Aeroportului. Investitiile la Aeroport trebuiau sa inceapa de anul trecut, dar din diverse motive aceste nu au demarat. Problemele la Aeroport au fost multiple, de la acte cadastrale, la procese si pina la emiterea autorizatiilor necesare demararii constructiei. Din cauza acestora, investitia a fost tergiversata. Una dintre probleme a fost cauzata de societatea Aerostar, care a dorit sa construiasca un hangar, insa acesta optura vizibilitatea turnului de control. Dupa discutii intre parti, problema a fost rezolvata. Au urmat apoi problemele legate de teren, cind, la Cadastru, s-a descoperit ca un cetatean a intrat pe o bucata de teren unde urma sa fie parcarea. Acum, acest caz este pe rolul instantei. O alta problema a fost cauzata chiar de contractul de concesionare semnat. Acesta prevedea ca investitia sa inceapa imediat dupa semnare. „Societatea Blue Aero va veni cu un nou grafic spre aprobare in Consiliul Judetean. Una dintre prevederi este aceea ca lucrarile sa inceapa odata cu emiterea autorizatiei de constructie, asa cum este normal la orice lucrare”, a explicat Oana Chelaru. Criza este o alta problema ce sta in calea investitiei. Directorul Chelaru a explicat ca s-au adunat datorii ale concesionarului fata de Regia Aeroportului Bacau deoarece acesta nu a platit cheltuielile curente. Valoara datoriilor a ajuns 2,5 milioane de lei noi, iar daca nu vor fi platiti banii pina la sfirsitul acestei luni se va actiona in judecata.
Taxa de autorizatie, un nou mar al discordiei
O alta problema ce s-a ivit este legata de autorizatia de constructie. Dupa ce pina acum au fost piedici legate de timpul in care s-au eliberat autorizatiile de la institutiile necesare, acum problema a aparut la nivelul CJ Bacau. „Eliberarea autorizatiei de constructie se ridica la suma de 330.000 de euro. Societatea contesta aceasta suma pentru ca ei spun ca investitia va reveni, dupa cei 45 de ani de concesionare, judetului Bacau. Am discutat pentru a gasi o solutie, dar singura este ca firma sa plateasca valoarea taxei, iar apoi daca vor sa se adreseze instantei sa isi recupereze banii”, a declarat Dragos Benea, presedintele CJ Bacau. Concesionarul a schimbat de altfel si ordinea investitiilor. El nu va mai face pista, dupa ce va obtine autorizatia de constructie, ci va incepe lucrarile la terminal, considerat acum prioritate majora din cauza inghesuielii si mai ales a cerintelor Schengen. Astfel, anul acesta ar urma sa se faca terminalul in suprafata de 7.000 de mp si platformele. Presedintele CJ Bacau a spus de altfel in sedinta CJ ca investitia neinceputa de la Aeroport este cea mai mare nerealizare a lui de anul trecut. Concesionarul Aeroportului trebuie sa investeasca 40 de milioane de euro in Aeroportul Bacau, iar durata lucrarilor sa fie de 30 de luni.
badarica a zis
Eu am auzit ca ar avea si ceva probleme financiare firma concesionara.
AlexBC a zis
Din cate stiu proiectul este in parteneriat public-privat. De ce trebuie sa mai plateasca privatul la stat, o mizerie de autorizatie de construire, taxa de 330.000 euro? De ce atatea probleme in mizeria asta de tara? Cand se va termina odata cu cadastrul asta nenorocit???
Tara cu „destin in Pesti” … Cica e de naspa … Parasiti tara fratilor …
criscomp a zis
va inselati amarnic este o mare teapa BLUEAERO pute de datorii nici salariile personalului nu sint date dapai sa mai faca si investitii esti foarte prost informat