• considerînd că este mai rentabilă furnizarea în regim continuu, șefii de la CET nu au luat în calcul solicitarea a patru asociații care cer apă caldă cu program • la una din asociațiile care vor două zile de apă caldă pe săptămînă, pentru nouă zile de livrare, băcăuanii trebuie să plătească peste 270.000 de lei de persoană
Conducerea CET Bacău continuă să țină în șah asociațiile de locatari sau de proprietari care au solicitat reducerea programului de apă caldă. După reluarea funizării apei calde, programul de livrare în regim non-stop a stîrnit reacții dintre cele mai diferite în rîndul beneficiarilor. În timp ce proprietarii de apartamente care au montate apometre au salutat inițiativa furnizării continue a apei calde, locatarii care plătesc în sistem paușal s-au declarat îngroziți de programul adoptat de furnizorul de utilități termice în jumătate din oraș. Motivul pentru care CET a decis să furnizeze apă caldă în sistem continuu îl constituie dorința de a îmbunătăți calitatea serviciilor și a cîștiga credibilitate în rîndul plătitorilor, însă un rol foarte important îl au și condițiile tehnice. Pentru că agentul termic este preparat într-un cazan industrial de 420 de tone, funcționarea discontinuă ar deveni nerentabilă pentru firmă, motiv pentru care s-a preferat furnizarea în regim non stop a apei calde.
Gîndul la facturile imense care vor trebui plătite i-a speriat din start pe unii administratatori, iar după facturare temerea lor s-a dovedit a fi adevărată. Încă din ziua furnizării, administratorii a patru asociații din Bacău, 60, 121, 123 și 124, au solicitat începerea furnizării de la începutul lunii noiembrie, pentru ca locatarii să nu fie nevoiți să plătească foarte mult, însă solicitarea lor nu a fost luată în calcul, motivul invocat de furnizor fiind de ordin tehnic.
După primirea facturilor din cele zece zile de furnizare a apei calde, alte patru asociații din municipiul Bacău au procedat la fel. „La noi în asociație nu a fost apă caldă decît nouă zile, perioadă pentru care locatarii necontorizați trebuie să plătească 279.000 de lei de persoană. Suma este imensă, sînt foarte mulți pensionari în asociație, datoriile sînt de ordinul sutelor de milioane, iar din acest motiv am cerut furnizare doar două zile pe săptămînă. Nu am primit nici un răspuns de la CET”, ne-a declarat Adriana Pavel, administratorul Asociației 124 din zona Miorița.
Vasile Drăgușanu, directorul CET Bacău, afirmă că furnizarea apei calde cu program nu ar fi avantajoasă nici pentru asociații, nici pentru firmă. „Prețul mediu pentru 20 de zile de livrare a fost de 115.000 de lei de persoană. Nu mi se pare deloc constisitor, mai ales că serviciul este unul permanent. Din calculele pe care le-am făcut a reieșit că furnizarea continuă este doar foarte puțin mai scumpă decît programul discontinuu”, a explicat Vasile Drăgușanu. Plecînd de la aceste calcule, conducerea CET a decis să furnizeze, în continuare, apă caldă non stop tuturor asociațiilor, indiferent că au făcut sau nu solicitare de livrare cu program. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns