• aceștia au intervenit cu material antiderapant pe patru drumuri naționale și șase județene
Iarna s-a hotărît, în sfîrșit, să-și facă simițită prezența ceva mai serios și la Bacău, ceea ce, din punct de vedere al drumarilor, a însemnat debutul oficial al „conflictului” dintre cele două părți. Ninsoarea destul de subțire a făcut intervenția drumarilor băcăuani să se limiteze la împrăștierea materialului antiderapant în special pe drumurile în pantă. Astfel, SC „Drumuri Naționale” a acționat pe tronsoanele a patru drumuri: DN 2 Bacău – Filipești – Sascut, DN 11 Bacău – Sănduleni, DN 2 F Bacău – Secuieni și DN 2 G Bacău – Luncani. În ceea ce privește căile de acces de rang județean, SC „Drumuri Județene” a pus la bătaie șase autobasculante de capacitate mare, care au „patrulat” pe rutele Bacău – Buhoci – Parincea, Izvoru Berheciului – Spria – Motoșeni, Secuieni – Izvoru Berheciului – Oncești, Tg. Ocna – Slănic Moldova, Solonț – Florești și Livezi – Berzunți – Bîrsănești. Din păcate, societatea mai are încă ceva probleme cu aprovizionarea cu material antiderapant și combustibil. „În acest moment avem circa 40% din necesarul de combustibil și material antiderapant, dar stocurile se vor îmbunătăți în cursul acestei săptămîni. Mai exact, avem circa 150 de tone de sare, 4000 de metri cubi de nisip, 1600 de metri cubi de balast și 40 de tone de motorină dintr-un necesar de aproximativ 440 de tone de sare, 9920 de metri cubi de nisip, 4800 de metri cubi de balast și peste 150 de tone de motorină”, ne-a declarat Constantin Nevschi, director adjunct la SC „Drumuri Județene”. Acesta spune că, în cazul unei ierni normale, costurile de deszăpezire a drumurilor se ridică la aproximativ 10-11 miliarde de lei, în condițiile în care „Drumuri Județene” are în grijă cam 80% din drumurile din județ. Restul, adică drumurile județene în zonele Lipova – Plopana – Roșiori și Urechești – Găiceana – Tătărăști, sînt în custodia firmelor „Comnef”, respectiv „Roman Trans” Urechești. În ceea ce privește drumurile de interes comunal, dezăpezirea va fi asigurată tot de „Drumuri Județene”, pe baza unor contracte încheiate cu fiecare Consiliu Local în parte. Pînă ieri, documentele în cauză fusese parafate doar de zece comune.
Prima zi în care a nins ceva mai consistent nu a creat însă, probleme transportatorilor, fie ei feroviari sau rutieri. Astfel, nici un tren nu a întîrziat, cursele SC „Transport Bistrița” au circulat normal, în timp ce Neculai Șutu, directorul SC „Transport Public”, a dat asigurări că autobuzele din municipiul Bacău au mers ca pe roate, atît la propriu, cît și la figurat. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns