Platitorii de impozite, taxe si contributii pot apela, pentru depunerea declaratiilor fiscale, la mijloacele electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea semnaturii electronice. „Semnarea electronica a declaratiilor fiscale – ne-a informat purtatorul de cuvint al Directiei Generale a Finantelor Publice Bacau, Adrian Anghel – se poate efectua prin intermediul unui certificat digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) sau prin utilizarea certificatului digital eliberat de un furnizor acreditat privind semnatura electronica. Certificatul digital este eliberat gratuit de ANAF si poate fi utilizat de contribuabil numai în relatia cu organul fiscal. Precizam ca, începind cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai furnizorilor de servicii de certificare acreditati, în conditiile Legii nr. 455/2001”.
Cum se obtine semnatura electronica
Pentru a intra în posesia unui certificat digital, persoana împuternicita pentru semnarea declaratiilor fiscale trebuie sa se înregistreze ca utilizator al serviciului „Depunere declaratii on-line”, aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF. Totodata, persoana împuternicita va completa si transmite electronic cererea pentru obtinerea certificatului fiscal (formularul 140), pe care o poate obtine accesind portalul ANAF (http://anaf.mfinante.ro), sectiunea Asistenta contribuabili / toate formularele, cu explicatii / formularul 140. Un exemplar tiparit, semnat si stampilat de contribuabil va fi depus de persoana împuternicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, în termen de 30 de zile de la transmiterea electronica a cererii, la administratia financiara unde contribuabilul îsi are domiciliul fiscal. La cererea tiparita se vor anexa o copie dupa documentul de identitate al solicitantului, în original si copie, precum si un document eliberat de contribuabil, din care sa rezulte dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale.
Un singur fel de raportare
Pentru declararea unei obligatii de plata pentru aceeasi perioada de raportare, contribuabilul nu va putea utiliza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale. În situatia în care s-au utilizat mai multe cai de transmitere pentru aceeasi obligatie fiscala, va fi înregistrata prima declaratie depusa. „Informatii suplimentare privind dispozitiile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta se pot obtine prin accesarea Portalului ANAF, http://anaf.mfinante.ro, sectiunea Legislatie – Noutati legislative, prin intermediul serviciilor/ birourilor/ compartimentelor de asistenta contribuabililor din unitatile fiscale din raza teritoriala de activitate, sau apelind la telefon 031.40.39.160 – Centrul de asistenta a contribuabililor” – a precizat Adrian Anghel. (Petru DONE)
Lasă un răspuns