Băcăuanii par a fi devenit dependenți de mașină, sau cel puțin așa lasă să se înțeleagă statisticile filialei locale a Registrului Auto Român (RAR). Potrivit inginerului Mihai Larion, șeful reprezentanței locale a RAR, prin mîinile specialiștilor de aici trec, zilnic, aproximativ 30 – 35 de autoturisme, circa 80% dintre acestea necesitînd operații legate de schimbare proprietarilor. Altfel spus, în Bacău se vînd în fiecare zi aproximativ 25 de mașini. Numărul acestora se dublează însă, în zilele de luni, lucru de altfel normal, atît timp cît duminica este tîrg de mașini. Circa jumătate dintre autoturismele tranzacționate de băcăuani sînt mașini de proveniență românească cu o vîrstă apreciabilă.
În rest, cei de la RAR lucrează, în medie, în fiecare zi, cu cîte cinci autoturisme second-hand aduse din străinătate, 4-5 autoturisme Dacia Solenza și, mai nou, Logan, dar și 8 – 10 mașini noi fabricate în străinătate. „Ceea ce este de notat este faptul că, încet – încet, băcăuanii încep să nu mai accepte chiar orice fel de mașină. Chiar atunci cînd este vorba de cumpărarea unei Dacii mai vechi, de exemplu, acestea arată destul de bine”, ne-a declarat inginerul Mihai Larion. Interesant este și că, în ultima lună, reprezentanța locală a RAR a blocat două autoturisme aduse din străinătate pe motiv că seria înscrisă pe caroserie nu corespundea cu cea din cartea de identitate a mașinii. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns