• „Tarom” a zburat, din nou, la Bacău • ultima cursă București – Bacău a fost făcută pe 25 octombrie 1995
Aproape nouă ani au trebuit să aștepte băcăuanii pentru a putea merge, din nou, cu avionul la București, după ce, pe 25 octombrie 1995, Compania „Tarom” a suspendat zborurile Bacău – București, din lipsă de pasageri. Joi seara, la orele 21,45, a aterizat pe Aeroportul Bacău, după 45 de minute de zbor, cursa RO 801 București – Bacău. „A fost un zbor obișnuit. De altfel, pasagerii nu ar trebui să se teamă de nimic atunci cînd merg cu «Taromul»”, ne-a declarat Marius Popinciuc, căpitanul aeronavei, om cu 3.300 de ore de zbor la activ. Cei 23 de pasageri nu au putut decît să fie de acord cu el, în condițiile în care nici cei mai temători dintre ei nu au avut de „pătimit” prea multe. „A fost super. Doar la decolare mi s-au muiat puțin picioarele, dar atît”, ne-a mărturist o colegă de branșă, care, joi, și-a trecut pe răboj prima călătorie cu avionul.
În avionul care a reinaugurat cursa București – Bacău, unii și-au făcut cruci după cruci, în timp ce alții au regretat că au uitat să ia o piatră în gură. Un zîmbet oferit de însoțitoarele de bord, un pahar cu șampanie, un altul cu suc, un sandwich și o ședință foto și gata cursa. Luminițele zărite prin hublou au dat startul presupunerilor. Unii păreau convinși că sub noi se află Cleja, în timp ce alții mergeau pe varianta Nicolae Bălcescu.
Peste cîteva minute, denivelările pistei de pe Aeroportul Bacău ne-au făcut să simțit din plin că am ajuns acasă. Acolo unde, vom avea, de acum înainte, avion spre Capitală. „Avînd în vedere cerecetările de piață, așteptăm să se dezvolte traficul intern, pentru că cereri sînt. Așteptăm, însă, să se dezvolte și traficul internațional, pentru că, prin această cursă, Bacăul este legat, prin legături foarte bune, și cu destinațiile internaționale pe care le avem. De altfel, cel puțin deocamdată, vom menține prețul promoțional de 30 de euro pentru o călătorie și vom încerca să nu anulăm nici o cursă, chiar dacă vom merge doar cu doi-trei pasageri. Și nu trebuie să uităm că o cursă București – Bacău costă compania «Tarom» circa 6.000 de dolari”, a declarat Aurelia Anghel, director de marketing al „Tarom”. Ne-am despărțit cu invitația de a mai folosi avionul și am promis că o vom face cu prima ocazie. Pînă atunci, însă, am apelat la varianta „per pedes” pentru a ajunge acasă. Aeroportul Bacău nu are, încă, un autobuz pentru pasageri și, la urma urmei, mersul pe jos face piciorul frumos. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns