Tot mai multe bănci se implică pe segmentul serviciilor bancare electronice și mizează pe accesibilitatea acestora oricînd și de oriunde din lume. Dar numai zece dintre cele 17 bănci care au sucursale în Bacău oferă astfel de servicii. dar și în țară, dintre cele 39 de bănci active pe piața românească, doar 21 pun la dispoziția clienților 28 de instrumente de plată cu acces la distanță.
Dezvoltarea puternică a Internetului și telecomunicațiilor mobile nu a ocolit România, iar o serie de industrii pot beneficia de avantajele majore ale noilor tehnologii. Astfel, industria bancară a venit în ultimii ani cu o noutate pe piață: lansarea serviciilor bancare electronice, o alternativă viabilă la serviciile bancare clasice, care presupun prezența clientului la ghișeul băncii. Serviciile bancare electronice sînt împărțite în trei categorii: Internet Banking, Home Banking și Mobile Banking. Aceste servicii permit derularea unor tranzacții bancare cu ajutorul calculatorului conectat la Internet (Internet Banking și Home Banking) sau al telefonului mobil (Mobile Banking). Astfel, prin intermediul serviciului de Internet Banking, utilizatorul are posibilitatea de a realiza operațiuni bancare în lei și/sau valută, online, de la distanță.
Prin Home Banking, clientul unei bănci poate afla informații detaliate despre situația curentă a conturilor (de card, de depozit sau de credit) precum și despre istoricul tranzacțiilor realizate. În plus, prin intermediul unei aplicații informatice furnizate de bancă, se pot efectua o serie de operațiuni bancare, fără a fi necesară deplasarea la sediul băncii. Prin Mobile Banking, băncile oferă clienților informații financiar-bancare, private sau publice, sau posibilitatea de a derula unele tranzacții direct de pe telefonul mobil.
De la bancă poți achita taxe și impozite locale
Banca Comercială Română, agenții economici găsesc instrumentul MultiCash-BCR, care permite realizarea de operațiuni bancare de la sediul acestora. Clientul poate efectua plăți în lei și în valută, vizualizarea extraselor de cont, constituirea de depozite la termen din contul curent sau consultarea buletinului informativ al Direcției de Trezorerie care cuprinde informații cu privire la cursurile valutare și cotațiile Bursei de Valori. Alt instrument este serviciul e-BCR pentru populație, care permite accesul permanent la conturi de la calculatorul personal, pentru realizarea prin Internet de plăți în lei din contul curent, transferuri în valută în sistem intrabancar, între diferite conturi personale, alimentarea conturilor de card de debit din conturile curente în lei și valută etc.
Banca Română pentru Dezvoltare – Groupe Societe Generale are un instrument de gestiune a conturilor bancare – MultiX care permite stabilirea unei legături permanente cu banca și efectuarea unei game diverse de operațiuni fără deplasarea la sediul băncii. În schimb, Banc Post folosește Internet Banking – serviciu pus la dispoziție populației și agenților economici. Clienții pot efectua plăți prin ordine de plată de compensare sau de trezorerie, pot transfera intrabancar sume între conturile proprii de card și/sau curente, pot face plăți valutare interne sau externe, pot vizualiza în orice moment soldurile conturilor lor deschise la Banc Post, pot afla informații despre diversele cursuri valutare și dobînzi practicate de bancă. De asemenea, prin modulul eTax pot fi achitate datoriile către bugetul local.
Acces la conturi, din birou, la orice oră
La Eximbank, Internet eBanking permite clienților efectuarea de plăți electronice și transmiterea de informații la distanță pentru inițierea de plăți, constituirea sau lichidarea de depozite, efectuarea de operațiuni valutare, obținerea de informații referitoare la situația contului, informații despre ratele de dobîndă practicate de bancă și cursurile valutare. Banca Țiriac lucrează cu Office2Office, care permite efectuarea de plăți în România și în străinătate, precum și accesarea informațiilor referitoare la conturile curente ale companiei. Mai nou apărută în Bacău, Banca Italo Romena pune la dispoziție Internet Banking BIRWEB – serviciu destinat populației și agenților economici. Se pot efectua verificarea soldului, plăți în lei inter și intrabancare, plăți între clienții băncii, plăți către trezoreria statului ect.
La Banca Transilvania, cu BT Net este posibil acces on-line permanent la conturi. Banca mai pune la dispoziție serviciile BT Ultra – pentru persoane fizice și persoane juridice. În schimb, Raiffeisen Bank folosește serviciul Multicash, un serviciu de care beneficiezi direct din biroul tău pentru informații actualizate la fiecare oră. Dar, prin myBanking poți afla informațiile financiare privind contul bancar și cursul valutar și poți face plățile de facturi și reîncărcări de cartele telefonice direct din meniul telefonului. Iar prin SmartTel ai, oriunde te-ai afla, informațiile despre cont direct pe ecranul telefonului mobil.
Alte bănci băcăuane care mai oferă servicii de internet banking sînt UniCredit România și ING Bank România. Dar, în curînd, „Internet Banking” va putea fi accesat și la Romexterra Bank. (Petru DONE)
Lasă un răspuns