• și bobocii de clasa întîi au ajuns să aibă probleme cu situația școlară
Plecarea în străinătate a părinților sau măcar a unuia dintre ei, sărăcia cruntă în care trăiesc zeci de mii de familii din județ sau dezinteresul manifestat de părinți și de dascăli sînt principalele cauze pentru care mii de copii au ajuns să rămînă corigenți la cel puțin un obiect. Potrivit unei statistici realizate la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Bacău, anul trecut, circa 5.200 de elevi au rămas corigenți. Alții au reușit chiar performanța de a aduna note de trei și de patru la mai multe obiecte. Și mai grav este că pînă și la clasele primare au început să apară astfel de probleme. Circa 700 de elevi din acest ciclu au rămas corigenți, alte 2.600 de elevi de la gimnaziu nu au obținut la sfîrșitul celor două semestre medii de trecere, iar la liceu au rămas corigenți circa 1.900 de elevi. Inclusiv în clasele terminale, înaintea unor examene decisive, sute de elevi au avut probleme cu mediile. La clasa a opta au avut medii sub cinci 766 de elevi, iar 446 de elevi din clasa a XII-a nu au putut susține bacalaureatul în prima etapă din cauza corigențelor. Dramatic este că peste 100 de elevi din clasa I, care abia au intrat la școală, sînt în pragul repetenției din cauză că au avut corigențe. „Situația școlară a elevilor este strîns legată de situația socială a familiilor din care provin. Unii au familii extrem de sărace, alții au părinți alcoolici sau plecați în Italia. Pe de altă parte, nu poți să nu-i acuzi pe învățători că nu fac tot posibilul pentru a obține rezultate la clasă. O bună parte dintre elevii corigenți provin din sistemul de protecție a copilului, dar, din comoditate, învățătorii preferă să-i marginalizeze decît să lucreze cu ei”, explică Ghiroghi Iorga, inspectorul școlar general.
Din punctul de vedere al șefilor învățămîntului băcăuan, îngrijorătoare este situația celor peste 446 de elevi de clasa a XII-a care au rămas corigenți. „Există un contrast între ce se întîmplă la admitere, cînd părinții dictează cariera și îi însciu la liceu, și performanțele școlare ale tinerilor. Unii dintre ei nu numai că nu fac față liceului, dar ajung să se lase de școală pentru că mediul social îi împiedică să facă față unor condiții normale de predare și evaluare”, a completat Iorga. Pentru cei mai mulți dintre elevii care au medii sub cinci și care doresc să continue școala, situația s-ar putea rezolva la sfîrșitul lunii august și începutul septembrie, cînd este programată sesiunea de corigențe. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns