• mai mulți locatari reclamă că plătesc apă rece pe care nu o consumă • conducerea asociației susține că pe instalațiile interioare ce aparțin locatarilor sînt pierderi • locatarii nu acceptă să scoată parchetul pentru a se stabili unde este avaria
Mai mulți locatari din blocul 19, scările A și B, de pe strada Miron Costin acuză conducerea Asociației de proprietari 38, din care fac parte, că i-a taxat pe lunile anterioare pentru un consum la apă rece mult mai mare decît au înregistrat apometrele instalate la robinetele din apartamentele lor. Ba, mai mult decît atît, ei susțin că în anumite luni asociația le-a încărcat nota de plată de două ori nejustificat. „În decembrie 2003 ni s-a perceput 95.000 lei drept coeficient de corecție, la care s-au adăugat consumul efectiv făcut de noi, dar și o altă sumă de 109.000 lei, care nu am aflat nici pînă acum ce reprezintă – afirmă Iuliana Jitariu. În următoarele luni, pînă în iulie, mereu am fost puși să plătim în plus un anumit număr de metri cubi de apă. Am făcut plîngere și la primărie, în februarie. Răspunsul a fost că există o avarie pe conductă și că aceasta se va schimba. S-a reparat defecțiunea, dar lucrurile au rămas la fel. Pînă în iulie, inclusiv, a trebuit să achităm sume mult mai mari decît consumul făcut de noi”.
De la asociație lucrurile se văd altfel
Din perspectiva conducerii Asociației de proprietari 38 situația stă cu totul altfel. „Prin iarnă au apărut avarii la conductele ce pleacă de la căminul de apometru al RAGC spre apartamentele locatarilor, declară Angela Braga, administratorul asociației. Aceste conducte sînt ale locatarilor și ei trebuiau să rezolve problema. Cînd vremea a permis, treptat, au fost înlocuite toate țevile. La aceste lucrări am avut tot sprijinul din partea RAGC și a Primăriei. Pînă ce s-a rezolvat problema, evident, au fost pierderi mari de apă pe aceste conducte. Așa cum spune legea, aceste pierderi au fost împărțite pe toți locatarii. Și tot cum este normal, ei au trebuit să suporte și reparațiile. 95.000 lei reprezintă diferența dintre consumul declarat de locatari și cel înregistrat în căminul de apometru, iar 109.000 lei, costul reparațiilor. Ei vor să le facturăm numai cantitatea declarată după ceea ce arată apometrele lor din apartament, nu și diferența dintre aceasta și consumul de pe apometrul de la intrarea în bloc. Or, corect este să plătească exact canitatea evidențiată de acesta din urmă”.
Vina o poartă instalațiile interioare defecte?
La scările A și B, însă, continuă să se înregistreze pe apometrul instalat de RAGC în cămin și schimbat o dată, la insistențele locatarilor, un consum mult mai mare decît cel evidențiat de apometerele din apartament. Pentru aceasta, conducerea asociației are mai multe explicații. „Locatarii nu-și repară instalațiile interioare și lasă apa să țîrîie la robinete, pentru că tipul de apometru pe care îl au instalat nu înregistrează consumul în aceste condiții, susține Ștefan Andoniu, președintele asociației. Apa aceasta, însă, este evidențiată de apometrul RAGC, care este de cea mai bună clasă. În plus, tot la scările A și B, în interior, conductele de apă sînt montate, la parter, pe sub parchet. Și acestea este posibil să fie ciuruite. Ca să fie înlocuite, trebuie scos parchetul. Or, nimeni nu este de acord cu aceasta”.
Locatarii refuză să achite pierderile
Nici Constantin Cimpoeșu, care locuiește la scara A, la parter, nu concepe să-i fie îndepărtat parchetul din apartament. Și consideră că „oricare ar fi cauza, consumul este exagerat. Sînt tone de apă în plus. Eu nu voi plăti decît ceea ce se înregistrează la apometrele din apartament”, a încheiat foarte ferm locatarul. Această poziție este exprimată și de alți locatari. În aceste condiții, doar un arbitru ar putea să pună capăt conflictului. (Elena ȚINTARU)
Lasă un răspuns