• o moineșteancă divorțată acuză Mișcarea de Integrare Spirituală în Absolut pentru eșecul căsniciei sale • în schimb, două surori gemene din Bacău afirmă că MISA le-a dat înapoi viața aproape pierdută
Mișcarea pentru Integrare Spirituală în Absolut (MISA) se dezvăluie tot mai mult ca o stranie armonie a contrariilor. Dincolo de știrile care relatează, în general, un scandal controversat bazat pe sex, în spațiul băcăuan par a conlocui în bună pace acuzațiile cu recunoștința, oameni care condamnă mișcarea lui Gregorian Bivolaru sau, dimpotrivă, o văd ca pe o autentică sursă de salvare.
Acuzarea
Unei tinere din municipiul Moinești, MISA i-a răpit căsnicia, lăsînd o femeie singură și un copil fără tatăl de care-ar fi avut nevoie.
M.I., de 32 de ani, de profesie asistentă medicală, a fost mereu fascinată de nonconformiști. „Pe Florin l-am cunoscut în 1997. Era un tip diferit și liniștit, mi-a plăcut de la început. S-a iscat între noi o foarte frumoasă poveste de dragoste care s-a și concretizat, firesc, doi ani mai tîrziu, prin căsătorie. De altfel, în 1999 eram deja însărcinată cu Giulia”, ne-a povestit femeia.
În acel an fatidic aveau însă să înceapă și problemele tînărului cuplu. Într-o bună zi, Florin a văzut în oraș un anunț cu privire la cursurile MISA și a mers să vadă despre ce era vorba. I-a plăcut și a continuat să meargă la conferințe, încercînd să-și convingă și soția să i se alăture. „Nu m-am înscris și eu la yoga, deoarece nu prea aveam timpul necesar. El însă stătea mai mult la MISA, ba chiar începuse să plece cu zilele. Era tot mai distras. Uneori, pur și simplu nu puteam să discut cu el. Îl întrebam ceva și-mi răspundea după o jumătate de oră. În plus, apăruse o problemă jenantă între noi: Florin devenise prea orientat spre sex, iar eu nu mai făceam față cerințelor lui. Ne certam foarte des din cauza asta”, a continuat M.I. Încet, pe soție au început s-o îngrijoreze detalii cărora anterior nu le dăduse nici o atenție: obiceiurile yogine care o îndepărtau de bărbatul iubit, autoritatea lui Bivolaru asupra adepților MISA, frustrările sexuale ale soțului ei, faptul că meditațiile nu-i schimbaseră cîtuși de puțin impulsivitatea naturală. „Din nenorocire, cînd mi-am dat seama cît de gravă e situația, pe Florin îl pierdusem deja. La începutul lui 2002, își găsise pe altcineva, o colegă de la yoga, cu care l-am și surprins la un moment dat. Atunci a cerut divorțul. Am acceptat, simțeam că nu mai rămăsese altceva de făcut. Anul trecut a și plecat din oraș, acum locuiește pe undeva prin Timișoara cu acea persoană”, ne-a mai spus, tristă, tînăra.
Mult prea preocupat de noua lui viață, marcată definitiv de practica yoga sub coordonarea lui Gregorian Bivolaru, Florin și-a părăsit pur și simplu familia, uitînd de dragostea soției și de copilul rămas fără unul dintre părinți. În urma lui, M.I. și-a revenit cu greu, încercînd s-o ia de la capăt alături de altcineva. „Am suferit groaznic din cauza lui, ca să nu mai spun ce greu a fost și pentru Giulia. Acum cîteva luni, am cunoscut pe altcineva, un om normal împreună cu care voi încerca, probabil, să-mi refac viața”, a încheiat M.I., care consideră că MISA reprezintă cauza principală a distrugerii căsniciei și familiei sale.
Apărarea
Într-o cu totul altă lume decît M.I. par a trăi gemenele D.D. și T.M., în vîrstă de 62 de ani, stabilite de mai mulți ani în municipiul Bacău. Pentru ele, MISA reprezintă șansa unei noi existențe, infinit superioare celei dinainte.
La un an după Revoluție, viața surorilor D.D. și T.M. nu era deloc roză. „Eram pe atunci obeze și bolnave, fumam mult și ne lăsam ușor copleșite de problemele cu care ne confruntam. Într-o bună zi, o colegă de la Fabrica de Bere ne-a sfătuit să mergem la conferințele de yoga desfășurate în oraș. Mai mult din curiozitate, ne-am dus pînă la urmă la acele cursuri”, ne-au povestit ele. Potrivit spuselor lor, contactul cu MISA și Gregorian Bivolaru a fost un moment de cotitură în evoluția lor ca oameni. Cursurile le-au insuflat, încet, putere, noi concepții, credință, speranță și echilibru. Au renunțat la țigări, cafea, carne și alcool. Au slăbit și și-au recăpătat pofta de viață.
Cele două pensionare locuiesc astăzi împreună în Bacău. Au un apartament straniu decorat, dar ospitalier. Consumă mai mult pîine făcută în casă și nu au televizor. În ochi le strălucește o bunătate rar întîlnită și o iubire necondiționată față de lume. Existența lor pare a se scurge lin, în mijlocul cărților și meditațiilor pe muzică relaxantă. Ideile pe care le susțin sînt interesante amestecuri de creștinism, tradiție și concepții indiene. Imaginea este aceea a unor spirite bune, tolerante. D.D. și T.M. cred că tot ce se vehiculează în această perioadă despre „Grig” este pură manipulare. Întrebate despre trista experiență a tinerei din Moinești, au ridicat din umeri: „poate că nu era dragoste”… (Alin LEANCĂ)
Lasă un răspuns